Щодо спростування недостовірної інформації, опублікованої у ЗМІ

10 квітня 2018 року у засобах масової інформації з’явилася публікація на інтернет-ресурсі «Наші гроші» про те, що Державна служба геології та надр України (Держгеонадра) без аукціонів роздало родовища літію, засекречені Службою безпеки України: http://nashigroshi.org/2018/04/10/derzhheonadra-bez-auktsioniv-rozdalo-otochennyu-kononenka-i-avakova-rodovyscha-litiyu-zasekrecheni-sbu/

9 квітня 2018 року в ефірі 24 каналу показали відео-сюжет журналіста Надії Бурдей під назвою «Літієва лихоманка: Як депутатське оточення захоплює державні надра» https://youtu.be/wVAWQoSMn1k.

Дану інформацію було доведено невизначеному колу осіб, оскільки поширено в загальнодоступній мережі Інтернет.

Повідомляємо, що розповсюджена інформація є безпідставною та недостовірною, вказана заява в ЗМІ не відповідає фактичним обставинам з огляду на те, що Державна служба геології та надр України здійснює свою діяльність згідно чинного законодавства.

Компанії які вказані в ЗМІ, а саме: ТОВ «Укрлітійвидобування» та «Петро-Консалтінг» отримали спеціальні дозволи згідно Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами  Затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 р. № 615 пункту 8., п.п.1 в якому чітко прописано:

Без проведення аукціону дозвіл надається у разі:

 1)  видобування корисних копалин, якщо заявник за власні кошти здійснив геологічне вивчення ділянки надр та підрахунок запасів корисних копалин, який затверджено ДКЗ (Державна комісія затвердження запасів корисних копалин України), та подав документи на отримання спеціального дозволу не пізніше ніж протягом трьох років після затвердження запасів, а також видобування корисних копалин (для нафтогазоносних надр на геологічне вивчення, у тому числі дослідно-промислову розробку родовищ, з подальшим видобуванням нафти, газу (промислова розробка родовищ), якщо заявник за власні кошти здійснив апробацію в ДКЗ за умови затвердження підрахунку запасів корисних копалин у ДКЗ протягом трьох років, а в межах континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони України - десяти років з моменту надання дозволу.

Даний порядок отримання спеціальних дозволів на користування надрами шляхом апробації не є “схемою”, а є чіткою визначеною нормою, згідно якої будь-який суб’єкт господарювання може отримати спецдозвіл. Схожий механізм, що дозволяє вивчати надра без залучення коштів держави, а за рахунок інвестора — працює і в інших країнах світу.

Що таке апробація корисних копалин, про яку неодноразово згадують в ЗМІ?

Апробація корисних копалин дає можливість оперативно приступити до видобування корисних копалин з певним ризиком, який у подальшому нівелюється довивченням родовища. 

При цьому, на сьогодні використовуючи механізми купівлі геологічної інформації та державної реєстрації робіт, діє принцип першої заявки, тобто уникнення можливої конкуренції, що закладено процедурою аукціонів.

Як у першому випадку (апробація) так і у другому (аукціон) є свої переваги і недоліки. 

Вироблення оптимальних підходів у питанні реформування відносин у сфері надрокористування, є пріоритетом діяльності Держгеонадр, які декларують свою готовність до співпраці з зацікавленими державними, громадськими, виробничими та міжнародними організаціями з метою досягнення прозорих, зрозумілих, та інвестиційно привабливих умов надрокористування в Україні. 

Тож, закликаємо, як працівників ЗМІ, так і представників громадськості при оприлюдненні інформації щодо діяльності Державної служби геології та надр України свідомо ставитись до вимог щодо її об’єктивності та достовірності, та звертатися за коментарями до Держгеонадр!